Clarins "Special" Eye Contour Balm


De "Special" Eye Contour Balm van Clarins (€ 35,50) is een intensieve oogcrème voor de zeer droge huid. 

Clarins onderscheid zich van andere skincare merken door zich te richten op het gebruik van plantenextracten. In deze balm zitten dan ook verschillende ingrediënten, zoals Aloe Vera en extracten van de Japanse Notenboom, maar ook vitamine C en vitamine E. De basis van het product is echter minerale olie, en verder bevat het product uit emulgators en siliconen. 

Het lijkt dus niet zo'n bijzonder product qua ingrediënten. Ik kocht het een tijd geleden omdat ik merkte dat de huid rondom mijn ogen droog werd en zelfs schilferde, terwijl ik normaal een vette huid heb. Ik kocht het puur omdat ik Clarins een leuk merk vind en er alleen maar goede ervaringen mee heb, maar verwachtte er niets meer van dan dat mijn huid niet meer zou schilferen. Na een paar dagen gebruik merkte ik al dat mijn huid er goed op reageerde, en na ongeveer drie weken dagelijks gebruik (zowel 's ochtends als 's avonds) kan ik nooit meer zonder. Ik had niet veel lijntjes onder mijn oog om mee te beginnen, maar wel genoeg dat mijn concealer zich makkelijk in de lijntjes ophoopte. Daar is nu helemaal geen sprake meer van, want mijn lijntjes zijn aanzienlijk verminderd en de huid onder mijn ogen is glad, gevoed en gezond.

De crème is vrij dik, maar niet vet, en smeert makkelijk uit. Je hebt heel weinig nodig omdat de crème zo voedend is, dus ik schat dat ik misschien wel vier maanden (of meer) kan doen met een tube van 20 ML. Hij doet niet veel voor mijn donkere kringen, maar dat belooft het product ook niet. Daarnaast heb ik gemerkt dat bij mij persoonlijk donkere kringen altijd wel enigszins aanwezig zijn (door mijn gezichtsstructuur), en ze aanzienlijk verergeren als ik niet genoeg slaap. Ik weet niet of er een oogcrème bestaat die ze daadwerkelijk zal verminderen, als ze voornamelijk worden veroorzaakt door een tekort aan slaap.

Hoewel de ingrediënten dus niet baanbrekend en bijzonder zijn, werkt dit product ontzettend goed voor mij. Of het de € 35,50 waard is... Als iemand die houd van skincare producten zeg ik ja: het is een fijn product in gebruik, doet wat het belooft en het is redelijk zuinig. Het bestaat echter voornamelijk uit minerale olie en plantenextracten en -oliën, dus misschien bestaat er een veel goedkopere crème met dezelfde basis of werkt alleen vaseline wel net zo goed. Ik ben fan, dus ik zou het iedereen aanraden die last heeft van een droge of zware, ongelijkmatige huidstructuur onder de ogen, en in het bijzonder voor mensen die fijne lijntjes hebben onder de ogen. Ik heb zelf geen last van kraaienpootjes, maar ik denk dat het ook dat soort lijntjes zal verzachten en verminderen. 

Meer informatie? 

Ingredienten
Purified Water, Mineral Oil, Glyceryl Stearate SE, Paraffin, Sorbitol, Aloe Barbadensis Gel, Stearyl Alcohol, Hydrolyzed Wheat Protein, Bisabolol, Dimethicone, Propylene Glycol, Cichorium Intybus (Chicory) Extract, Ginkgo Biloba Extract, Borago Officinalis (Borage) Seed Oil, Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil, Stearic Acid, Palmitic Acid, Glyceryl Oleate, Ascorbyl Palmitate, Tocopherol, Citric Acid, Triclosan, Disodium Edta, Tocopheryl Acetate, Sodium Chloride, Mica, Barium Sulfate, Titanium Dioxide, Chlorhexidine Digluconate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen