Shiseido Pureness Oil-Control Blotting Paper


Blotting paper om glans tegen te gaan is onmisbaar voor de (zeer) vette huid. In Nederland valt het me vaak op dat er weinig mensen zijn met een erg vette huid, maar ik ben er één van en ik kan niet zonder blotting paper omdat mijn huid na slechts enkele uren al een behoorlijke glans krijgt.

De Pureness lijn van Shiseido is speciaal voor de gemengde tot vette huid, en richt zich op het tegengaan van onzuiverheden en tegelijkertijd hydrateren van de huid.

De enige functie van blotting paper is het tegengaan van glans door het opnemen van olie of vet dat op de huid ligt. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat blotting paper hygiënisch werkt en niet voor onzuiverheden zal zorgen.

De blotting paper van Shiseido zit in een synthetisch hoesje, die wanneer je hem koopt ook nog in een kartonnen doosje zit. Elk doosje bevat 100 blotting papers, waar je in totaal € 21 voor betaalt. Het hoesje is makkelijk mee te nemen, en zorgt ervoor dat de blotting paper veilig zit opgeborgen, er niet uit kan vallen en niet vies wordt in je tas.
Er zitten geen bijzondere ingredienten in de blotting paper. De klei en Trisodium EDTA zorgen ervoor dat olie wordt geabsorbeerd, en het rozemarijn extract zorgt misschien voor de geur.

Ik vind deze blotting paper echt fantastisch. Het zijn ontzettend dunne blaadjes met nauwelijks zichtbare  witte poeder, van ongeveer 8 bij 6 centimeter. Ze hebben een typische Shiseido geur, die een klein beetje zwaar maar verder gewoon prettig is, en je merkt niets van de geur als je 'blot'. Wanneer ik de blotting papers op mijn huid 'blot' absorberen ze de glans en olie, en is mijn huid meteen mat. Ze nemen alleen de olie van mijn huid op, en niet mijn foundation of concealer. Dit zorgt ervoor dat mijn make-up er weer mat en fris uit ziet. Een sheet is voor mijn hele gezicht precies genoeg. Omdat ik een vette huid heb blot ik mijn voorhoofd, kin, en wangen en ga ik net zo lang door tot alle glans weg is. Meestal heb ik genoeg aan één keer blotten op mijn wangen, en twee keer op mijn voorhoofd en kin omdat de blotting paper meteen de olie absorbeert.
Bij mij blijft de glans twee uur lang vrijwel helemaal weg, en moet ik na drie uur weer blotten. Ik gebruik blotting paper voornamelijk bij lange werkdagen waarbij ik van 08.00 tot 18.00 weg ben, of tijdens avondjes uit. Op werkdagen blot ik meestal maar één keer, en op avondjes uit zodra ik in de gelegenheid ben.

Ik heb wel gemerkt dat deze blotting paper het beste werkt wanneer ik concealer en (minerale) poeder foundation draag, en iets minder wanneer ik vloeibare foundation draag zonder poeder eroverheen. Door de poeder ontstaat er een beschermend laagje over foundation, en zonder dat laagje is het makkelijker voor de blotting paper om olie gemengd met foundation te absorberen.

In Nederland hebben niet veel merken blotting paper in hun assortiment, maar kun je het wel vinden bij The Body Shop, MAC, Bobbi Brown en NYX en Kanebo bij de Douglas. Prijzen variëren van € 6 tot € 22 waarbij die van Shiseido één van de duurste is met € 21. Persoonlijk vind ik die van Shiseido het beste. In vergelijking met bijvoorbeeld de blotting paper van The Body Shop merk ik dat die van Shiseido meer olie en glans opnemen, en de glans langer weg blijft. Ik heb echter (momenteel) een zeer vette huid - mocht jouw huid gecombineerd zijn en alleen vet worden op de T-zone, dan zijn minder dure varianten misschien eerder het uit proberen waard. Ik ben zelf inmiddels gewend geraakt aan het matte effect wat de blotting paper van Shiseido geeft en vind het zo fijn dat ik bereid ben er telkens € 21 voor neer te tellen.

Meer informatie?
Shiseido
Makeupalley
Beautypedia

Ingrediënten
Kaolin, Polysorbate 80, Cellulose Gum, Rosemary Extract, Trisodium EDTA, Butylene Glycol, Water, Sodium Dehydroacetate, Fragrance, Zinc Oxide, Ultramarines

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen