Shiseido Pore Smoothing Corrector


De Shiseido Pore Smoothing Corrector (€ 35,50) is een gezichts primer die ervoor moet zorgen dat poriën kleiner lijken en de huid een matte textuur krijgt. Het is eigenlijk geen skincare product, maar make-up. Toch schrijf ik hier een (korte) review over, omdat het misschien een tip is voor vrouwen met een onzuivere en vette huid.

De laatste tijd is mijn huid ontzettend vettig geworden, en glijd mijn foundation al na twee à drie uurtjes van mijn gezicht af. Ik ging op zoek naar een primer die mijn huid zou matteren, maar durfde dit eigenlijk niet aan omdat ik bang was dat primers mijn huid zouden verstoppen en voor onzuiverheden zouden zorgen. Omdat ik echter ook niet zonder foundation kan, besloot ik toch maar op zoek te gaan naar een primer die makkelijk verkrijgbaar is in Nederland zodat ik hem op mijn huid kon testen voordat ik hem full size zou aanschaffen. 

Ik kwam uit bij de Pore Smoothing Corrector van Shiseido. Hoewel hij in de categorie van primers valt volgens Shiseido, is dit product meer gericht op het reduceren van poriën en is het matteren van de huid en het (langdurig) behouden van de make-up bijzaak. Toch is dit de perfecte primer voor mijn huid - hij zorgt namelijk niet voor onzuiverheden bij mij.

Ingrediënten
De ingrediënten van deze primer zijn niet veelbelovend. Eigenlijk bestaat de primer niet uit veel anders dan siliconen, alcohol en water. Een gedeelte van de siliconen zijn in water oplosbaar, maar de meeste zijn in olie oplosbaar. Siliconen zijn in een primer onmisbaar, omdat ze voor de matte, zijdeachtige finish moeten zorgen. Daarnaast zorgen siliconen voor een laagje op de huid, wat make-up beter doet hechten aan de huid en resulteert in langere houdbaarheid van de make-up.

Volgens Futurederm is het belangrijk dat een primer voor de vette huid olie absorberende ingrediënten heeft zoals klei of magnesium. Deze primer bevat één olie absorberende ingrediënt, namelijk Aluminum Hydroxide. Dit is een stabiele vorm van aluminium en werkt als een verdikker in de primer. Daarnaast kan het als anti-oxidanten fungeren en de huid beschermen. Aluminum hydroxide helpt ook bij het weerkaatsten van UV-straling en wordt vaak in SPF producten gebruikt.

In de primer zit ook Zinc Oxide en Titanium Dioxide, twee mineralen die vooral als zonnefilters worden gebruikt maar ook verdikkers en glijmiddelen zijn. Shiseido heeft het helemaal nergens over de SPF van dit product, dus ik betwijfel dat de ingrediënten als bescherming tegen de zon dienen.

Het enige mogelijk irriterende ingrediënt in deze primer is Barium Sulfate. Dit ingrediënt moet de huid cosmetisch verhelderen (maar doet verder niets voor de huid, het is geen dark spot corrector) en kan de huid irriteren, en is daarom niet het beste voor de acne gevoelige huid volgens verschillende mensen. Ik ondervind persoonlijk echter geen problemen. Verder bevat de primer vitamine E en citric acid, die de pH van het product in balans moet houden. 

Mijn mening
De Pore Smoothing Corrector is een voorbeeld van een product dat geen bijzondere ingrediënten heeft, maar op mijn huid perfect werkt. Het product zit in een hele kleine tube van 13 ml, en is een iets dikke transparante tot witte substantie. Ik gebruik een klein beetje op mijn voorhoofd, kin en wangen nadat ik SPF heb aangebracht en voordat ik mijn foundation aanbreng.

Als ik de primer aanbreng voelt mijn huid gelijk zijdezacht, en er wordt een duidelijk laagje op mijn huid aangebracht. De glans en talg verdwijnt meteen van mijn huid, waardoor ik deze primer ook zonder foundation zou kunnen dragen mocht dit nodig zijn.

Ik heb momenteel een zeer vette huid, en deze primer zorgt echt voor een mat effect. In de eerste instantie lijkt mijn huid helemaal mat, maar na ongeveer vier à vijf uurtjes begint het weer te glanzen. De glans is echter niet vergelijkbaar met hoe mijn huid zou glanzen zonder de primer, en zelfs op avondjes uit waarna ik mijn foundation ongeveer twaalf uur heb gedragen ziet mijn huid er niet oily en glanzend uit - het blijft enigszins mat.

Het product is een Pore Smoothing Corrector, maar ik merk zelf niets van verkleinde poriën. Ik heb geen hele grote poriën, maar mijn poriën zijn wel zichtbaar en ik heb niet per se het idee dat dit product ze verkleint. Natuurlijk zijn ze wel minder zichtbaar nadat ik deze primer en foundation heb aangebracht, maar of deze primer daar aanzienlijk bij helpt betwijfel ik een beetje. 

Meer informatie?

Ingrediënten
Cyclomethicone, Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Alcohol Denat., Dimethicone, Water, PEG/PPG-19/19 Dimethicone, Vinyl Dimethicone/Methicone/Silsesquioxane Crosspolymer, Barium Sulfate, Zinc Oxide, PEG-10 Dimethicone, Sodium Citrate, Aluminum Hydroxide, Aluminum Distearate, Mica, Titanium Dioxide, Dimethicone/Methicone Copolymer, Tocopherol, Sodium Metabisulfite, Citric Acid, Eucalyptus Globulus Extract, Iron Oxides.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen