Bioré UV Perfect Face Milk SPF 50 PA +++


Japanse zonnebrandcrèmes zijn naar mijn mening de beste zonnebrandcrèmes: ze bevatten minerale filters en beschermen goed, laten geen witte waas achter, zijn ontzettend licht en hebben vaak een matte finish. Ik heb jarenlang Europese zonnebrandcrèmes gebruikt, maar die vallen echt in het niet in vergelijking met Japanse SPF producten. De Bioré UV Perfect Face Milk SPF 50 PA +++ is één van de eerste Japanse zonnebrandcrèmes die ik via eBay bestelde, en heb ik meerdere malen opnieuw gekocht.

Bioré is een Japans merk waar ik heel weinig over weet omdat alle informatie in het Japans is. Bioré wordt ook in landen als het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten verkocht, maar heeft een totaal ander assortiment in Oost-Azië.

De UV Face Milk behoort tot de UV Protection lijn van Bioré en is er in drie versies:

  • Bright Face Milk voor een brightening finish
  • Moist Face Milk voor een gehydrateerde finish
  • Perfect Face Milk voor een matte finish
Zelf heb ik de Perfect Face Milk voor een matte finish altijd gekocht, omdat ik een vette huid heb. De UV Face Milk is een soort cult SPF product geworden, omdat het de best verkochte SPF is in Japan. Veel skincare liefhebbers werden op basis daarvan benieuwd naar het product, en zo is de populariteit ook in Noord-Amerika toegenomen.

Zonnefilters
De Perfect Face Milk bevat drie zonnefilters. Zink Oxide is de beste filter in deze SPF, omdat het zowel goed tegen UVB-straling als tegen UVA-straling beschermt. Ethylhexyl Methoxycinnamate is ook bekend onder Octyl Methoxycinnamate of Octinoxate. Deze zonnefilter beschermt goed tegen UVB-straling, en enigszins tegen UVA-straling. Ook bevat deze SPF een kleine hoeveelheid Titanium Dioxide, dat goed tegen UVB-straling en aanzienlijk tegen UVA-straling beschermt. Ik vermoed dat de Titanium Dioxide echter eerder als een verdikker in dit product wordt gebruikt dan als een zonnefilter, omdat het om zo’n kleine hoeveelheid gaat.

Ook bevat de SPF Lauryl Methacrylate/Sodium Methacrylate Crosspolymer, een ingrediënt dat ik niet herkende. Het blijkt dat dit ingrediënt door Bioré (en moederbedrijf Kao) zelf is ontwikkeld en ondersteunend werkt voor de zonnefilters. 

De Perfect Face Milk bevat dus goede zonnefilters, waarvan één chemische en twee minerale. Ze beschermen genoeg tegen zowel UVA- als UVB-straling, waardoor je beschermt bent tegen het verbranden van de huid en het (vroegtijdig) verouderen van de huid door blootstelling aan de zon. 

Ik heb zelf gemerkt dat deze SPF mij goed beschermde. Ik heb al een donkere huidskleur, dus zal niet gauw verbranden, maar heb gemerkt dat mijn littekens nooit donkerder werden als ik deze SPF gebruikte en dat ik ook niet heel veel donkerder ben geworden door de zon.

Ingrediënten
De overige ingrediënten in deze SPF zijn voornamelijk siliconen, alcohol en glycerine (een hydraterend ingrediënt). De siliconen zorgen in deze SPF waarschijnlijk voor de 'houdvast' in het product, en een laagje op de huid. In het geval van SPF vind ik siliconen niet per se slecht, omdat ze er ook voor kunnen zorgen dat de zonnefilters goed en lang blijven zitten waardoor de SPF zo goed mogelijk werkt. Als je echter gevoelig bent voor siliconen, of het idee hebt dat siliconen je huid verstoppen is deze SPF misschien niet voor jou.

De alcohol in de Perfect Face Milk zorgt ervoor dat het product een matte finish heeft, en snel vervliegt op de huid. Dit houdt niet in dat de SPF niet goed werkt, maar meer dat het een heel licht product is op de huid. Als je geen voorstander bent van alcohol is dit ingrediënt natuurlijk problematisch, maar persoonlijk heb ik er bij deze SPF geen echte problemen mee (omdat de finish zo mat is dat ik het wel waard vind). Ik merk wel dat er echt behoorlijk wat alcohol in dit product zit, dit ruik je meteen. 

Ook bevat deze SPF talk en mica. Dit zijn beide natuurlijke mineralen, waarvan talk vaak wordt gebruikt om producten op te vullen en mica voor een natuurlijke glans.

Finish
De finish van deze SPF is naar mijn mening het beste van het product, en hetgeen wat verklaart wat de alcohol en siliconen in dit product doen. De finish is namelijk ontzettend mat, licht en poederig - het tegenovergestelde van de oily, glanzende en zware SPF die we in Europa kennen. 

Het flesje moet je voor gebruik schudden, en uit het tuitje komt een lichte, witte vloeibare substantie. Ik gebruik ongeveer een theelepel voor mijn gezicht, en vrijwel meteen droogt de SPF op tot een matte, poederige finish zonder witte waas. Persoonlijk merk ik de eerste paar minuten wel een hele lichte witte waas op mijn donkere huid, waarschijnlijk omdat ik behoorlijk veel product gebruik. Na een paar minuten trekt die weg en blijft er alleen maar een matte finish over. 

Deze SPF houdt mijn vette huid zeker vier à vijf uur compleet mat, en daarna begint mijn huid weer te glanzen. Ik heb deze SPF alleen gebruikt in periodes dat mijn huid ‘normaal’ vet was (en niet ‘zeer’ vet), dus ik weet niet of het net zo goed op de zeer vette huid zal uitpakken.

Verkrijgbaarheid & prijs
De Bioré UV Perfect Face Milk is alleen online verkrijgbaar, en het is soms behoorlijk uitzoeken hoe en waar precies. Het is op verschillende online winkels verkrijgbaar voor rond de € 13 - € 15. Bijvoorbeeld op Bobodave.com, een bedrijf uit Hong Kong dat producten uit andere Oost-Aziatische landen importeert. Ook wordt het momenteel op Amazon verkocht voor $ 15 (hier) en $ 18 (hier). Op eBay is het iets goedkoper te vinden, voor rond de € 12, momenteel hier. Als je op eBay wereldwijd zoekt op ‘Biore UV Perfect Face Milk SPF 50’ of alleen ‘Biore SPF 50’ zul je meestal wel verkopers zien die hem verkopen.

Meer informatie?
Bioré/Kao Japan, Bioré/Kao Singapore en Bioré/Kao Maleisië
Makeupalley

Ingrediënten
Ethylhexyl Methoxycinnamate 5.0%, Cyclopentasiloxane 25.7%, Zinc Oxide 12.0%, Lauryl Methacrylate/Sodium Methacrylate Crosspolymer 6.0%, Titanium Dioxide 0.47% Cyclomethicone, Dimethicone, Alcohol, Water, Lauryl Methacrylate/Sodium Methaxcrylate Crosspolymer, Talc, Glycerin, Titanium Dioxide, Methicone, Mica, Polysilicone-9, Peg-12 Dimethicone, Peg-3 Dimethicone, Cetyl-Pg Hydroxyethyl Palmitamide, Aluminum Hydroxide, Silica, Iron Oxides (Ci 73360), Bht, Barium Sulfate, Aluminum Dimyristate.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen